Tvůrce WeRateDogs vydělává desetitisíce dolarů vkládáním roztomilých štěňátek na internet. Jak to dělá?

autor: | Čvn 23, 2019 | Rozhovory

Matt Nelson hodnotí psy všech velikostí a ras na sociálních sítích. Sleduje ho bezmála 7 milionů fans na Twitteru a 1 milion followers na instagramu.

Matt Nelson nastartoval svůj pracovní život v restauraci Applebee’s.

Psal se rok 2015 a Nelson, čerstvý maturant v oboru golfový management pro profesionály, s kámoši pracoval v rychlém občerstvení. Už delší dobu si pohrával s myšlenkou otevřít účet na sociálních sítích, kde by publikoval roztomilé psíky (v Americe se obecně poslušným mazlíčkům říká „good bois“) spolu s hodnocením jejich legračních fotek.

Ještě v práci vytvořil anketu na svém twitterovém účtu, aby zjistil, co lidi na to. Dostalo se mu překvapivě příznivé pozitivní reakce : 87 % lidí nápad zaujal. Tak Nelson vzal foťák a v restauraci ještě toho dne vyblejsknul kámošova psa. A tak se zrodil koncept WeRateDogs.

Tři dny po spuštění speciálního účtu @Dog_Rates mu přišlo enormní množství žádostí a přihlášek s fotkami mazlíčků. Pozval proto na kolej partu čtyř kámošů, aby mu pomohli ve všech těch zprávách na Twitteru vybrat nadějné chlupaté modely.

Dneska zhruba tři čtvrtiny fanoušků chodí na Twitter (v době publikace článku napočítali přes 7.37 milionů sledujících). Značka má úspěch taky na Instagramu (1 milion sledujících) a k tomu WeRateDogs má i vlastní webové stránky, účet na Facebooku a Snapchat.

Magazín Entrepreneur Nelsona, který odhadem oznámkoval okolo 2500 psů, podrobně vyzpovídal. Ptali se na počátky projektu, jeho typickou každodenní rutinu a jaké fígle používá pro tvorbu jména své značky.

Rozhovor redakčně upraven:

Jak jsi vlastně začal?

Měl jsem účet na Twitteru a náhodou jsem narazil na komunitu spisovatelů, kteří měli rozesmát čtenáře méně než 140 znaky. Přijal jsem výzvu a přidal se k nim. Pak mi došlo, že psi celkem frčí a skoro každý je zbožňuje. Navíc rozhodně získají víc lajků než moje vtípky bez nich.

Tak jsem zredukoval svůj repertoár a zaměřil se místo vtipů na ně. Vlastně jsem je využil jako dobré pozadí pro svoje psaní za účelem získání více fanoušků. Samozřejmě, to co dělám se neobejde bez lásky k těmhle tvorům. Psy jsem vždycky miloval, hlavně zlatý retrívry a zrovna teď tu jeden sedí vedle mě.

Rodiče mě vždycky skvělě podporovali v tom, co dělám, teda ono šlo fakticky jen o tři dny. To se ještě divili: „Matte, co tam furt děláš?“ Ani ne za měsíc po vytvoření účtu mě pozvali na rozhovor do magazínu New York. To bylo něco, utvrdilo mě to, že nápad je zajímavý a něco z toho bude.

Jak se ti daří na tom účtě vydělávat peníze?

Původně jsem na tom vydělávat nechtěl. Brzo mi ale došlo, že se na plný úvazek věnuju prohlížení psích obrázků. Takže to svým způsobem dávalo smysl, že musím najít způsob, jak na tom vydělat, pokud tomu chci pořád věnovat tolik času. Dneska vydělávám desetitisíce měsíčně. Začali jsme nejdřív vyrábět samolepky z nejoblíbenějších fotek po získání souhlasu majitele a prodávali je za 4 dolary.

To byl náš úvodní krok a všichni v okolí nás plně podporovali. Postupem času si naši fanoušci oblíbili nám pomáhat s provozem tímto způsobem a tak jsme založili opravdový prodejní e-shop. V současné době prodáváme mikiny, trička, časopisy a nálepky. Žádný produkt se ale nepyšní potiskem se značkou WeRateDogs. Mikina, co mám teď na sobě, pochází například ze série „Chybí mi můj pes“. Psaní sloganů považuji za nejzábavnější část své práce a tak jsem delegoval většinu ostatních úkolů, abych se mohl soustředit jen na kreativní základ.

Obchodování se tak trochu stalo mojí vášní. Baví mě něco konkrétního vyrobit a pak to doručit svým fanouškům. Dodávat zboží je přesně o tom. Protože čtenáři si tuhle cestu užívají s námi, můžu si dovolit jistou vybíravost, co se týče sponzorovaných postů.

Nemusím nutně prodávat produkty, kterým sám nevěřím, nebo které nemají absolutně co dočinění se psy. Trochu jsme spolupracovali na kampaních pro Disney a Cotonelle (firma, která dodává základní domácí potřeby jako ubrousky nebo toaletní papír) což trochu pootevřelo vrátka téhle perspektivě, ale budoucí spolupráce mi musí opravdu perfektně sednout, abych se do toho pustil.

Řekni nám, jak probíhá takový tvůj běžný den?

Žiju doma – před více než rokem jsem se nastěhoval zpátky k rodičům do Charlestonu v západní Virginii. Skončil jsem se školou a dal výpověď, abych se mohl naplno věnovat projektu. Své dny tady trávím se svým psem, který mě často inspiruje pro můj další twitterovy účet @Dog Feelings. V současnosti většinu času pracuju na kalendáři WeRateDogs pro rok 2020. Celý návrh mám odevzdat za tři týdny, což je celkem vyčerpávající co se týče požadavků na kreativitu. Obvykle postuju na sociální sítě zhruba dvakrát denně, ale teď píšu komentáře k 313 psům ve velmi krátkém čase. Máme trhací kalendáře na každý den a nástěnný kalendář.

V týmu jsme celkem tři a kolegové pracují na dálku jako freelanceři. Jednoho z nich jsem dosud nepotkal a to spolupracujeme přes tři roky, celkem šílené, co? Jeden kolega se soustředí na celkovou formu eshopu, od designu po klientský servis. Já bych zákaznický servis nezvládl, protože obecně nejsem moc technický typ. Druhý spolupracovník prohlíží příspěvky a redukuje je z tisíců na 20 až 30, které mi pošle smskou, abych vybral ty nejlepší. Na Twitteru nám chodí kolem 800 až 1000 zpráv denně a na Instagramu kolem 200 a zhruba stejné množství označených fotek s naší značkou. Funguje to skvěle.

Jakou strategii používáš pro svůj obsah na sítích?

Všechno jde nejdřív na Twitter a nejpozději do týdne se to objeví na Instagramu, někdy dokonce ještě ten samý den. Na Twitter píšeme obvykle dva posty denně – jeden kolem poledne a další zhruba v osm večer. Když máme hodně nápadů, tak píšeme takhle dvakrát denně, ale momentálně jsme updaty redukovali na jediný post kolem druhé odpoledne. Nemusíme se moc zabývat načasováním, protože nepotřebuju informovat fanoušky o konkrétních událostech v předem určený čas. Jsou navíc často do našich stránek tak zažraní, že nenechají jediný post bez lajku.

Formát mých titulků je konzistentní, neměnný a konvenční. Hlavní důvod, proč jsem se na první pohled zamiloval do Twitteru je okamžité potěšení z vtipu, buď vás dostane nebo se to úplně nepovedlo. Takže jsme byli trochu pod tlakem při hledání efektivního způsobu komunikace. Zapojili jsme publikum a postupně jsme se naučili, že lidi baví, když jméno mazlíčka předchází vtipný komentář a známka je na konci postu. To byla teda naše finální volba. Strukturovaný popisek pomůže udržet svěží obsah bez zbytečného opakování se.

Co bys poradil ostatním, kteří chtějí budovat obchodní značku na síti?

Buď originál, ale je to sakra těžký. Chci říct, psí fotky nejsou originální a znamkování taky ne, ale určitým způsobem, zkombinovat obojí s mým vlastním komentářem se proměnilo v něco originálního. Díky tomu, že jsem do tvorby účtu investoval velkou část své osobnosti, je snazší komunikovat a pozorovat odezvy na Twitteru, protože komunikace a zpětná vazba jsou obecně rychlejší a přirozenější, ale i když odepisuju na Instagramu, jde z toho vidět, že na druhé straně sedí lidská bytost. V současnosti jsem na příběhu ještě zapracoval hlouběji. Můžeš z komentářů přímo vyčíst moje charakteristické rysy. Trošku jsem podváděl, protože používám psy, ale právě díky špetce osobitého humoru vznikla originální a smysluplná značka, co se vyvíjí dobrým směrem. To je zkrátka skvělý mix. Co se týče rady na závěr, řekl bych jednoduše, vlož do toho maximum sám sebe. Lidi poznají na první pohled, že je to autentické a upřímné a budou se o tvé aktivity zajímat mnohem více.

Zdroj: Entrepreneur




Doporučeno pro tebe

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová