Rozhovor: Ze spisovatelky podnikatelkou. Využila své zkušenosti a vytvořila kosmetickou řadu, kterou prodala Sephoře

autor: | Čvn 14, 2019 | Rozhovory

Zoë Foster Blake, zakladatelka Go-To péče o pleť se s námi podělí, jak kouzlí se svými projekty. Svou kariéru původně zasvětila hledání těch nejlepších produktů, nejprve jako „beauty director“ v zavedených časopisech jako Cosmopolitan a Harper’s bazaar Australia. Poté přes své vlastní stránky, a to blog fruitybeauty v roce 2006 a Primped v roce 2008. V roce 2014 se rozhodla vytvořit něco svého a tak vznikla řada péče o pleť Go – To.

„Věděla jsem, které ingredience fungují a které naopak ne. Také jsem věděla, jak jsou australské ženy často zmatené a frustrované z péče o svou pleť. Výsledkem byla značka Go – To, účinná péče o pleť, která pomůže ženám cítit se sebevědomě. „

O pět let později se už Go – To rozrostlo na 15 různých produktů a stalo se nadnárodní společností. V roce 2018 pak Go – To zahájilo prodej ve všech 400 prodejnách Sephory v U. S. A. Foster Blake se vyjádřila, že vidět svou práci na prodejních pultech je vzrušující.

Pořád si s nimi dělám v prodejnách selfies, jako cvok… Sephora je opravdu velký, světový prodejce v oblasti krásy a pro malou nezávislou značku z Austrálie je to velká pocta být součástí jejich rodiny v péči o pleť.“ říká Foster Blake a dodává, že trh v U. S. A. je poměrně velký s nepřebernou nabídkou od zavedených hráčů. Zároveň ale doufá, že sama přichází s něčím novým a je připravena se do hry zapojit.

Foster Blake není jen podnikatelkou v oblasti krásy. Je to také vdaná máma dvou dětí s více než 660 000 sledujících na Instagramu a autorkou osmi bestsellerů včetně průvodce rozchodem nazvaným Break Up Boss a novely The Wrong girl, jejíž seriálová adaptace je v Austrálii uznávaná.

My jsme Foster Blake vyzpovídali, jak vlastně využívá sociální sítě ke spojení se zákazníky.

Jak jsi začala s Instagramem? Proč si myslíš, že tvá značka si dobře vede na těchto platformách?

Připojila jsem se v roce 2012, protože ho měl každý. A taky moje líné já si říkalo, že bych ho mohla použít jako platformu na miniblogy, místo dlouhých blogů. Go – To se připojilo na Instagram v dubnu 2014 a obojí dohromady bylo úžasné. Měli jsme silnou osobnost a jasnou vizi, kdo jsme, proč jsme, co děláme a kdo jsou naše zákaznice. Instagram je pro náš příběh jako mikrofon. Přivede zákaznici do našeho světa, naučí ji být si jistá v oblasti péče o svou pleť a zároveň jí to přináší i nadšení a potěšení.

Instagram je zároveň velmi snadno využitelný ženami k hodnocení produktů. Mohou sdílet, co mají rády a co ne. Je to jejich digitální drbárna, a značky jako my se jim vydávají na milost. To je pozitivní. Udržuje to naši zodpovědnost a pomáhá nám to v růstu. Krása je teď vlastně demokratická, je to dialog a lidé chtějí mít možnost klást otázky o možnostech použití, ingrediencích a mít okamžitou reakci, Instagram nám to umožňuje v reálném čase.

 

Co jsi se naučila o rozvoji, sledování a vytváření obsahu, který oslovuje lidi v době, kdy jsi přecházela z tradiční žurnalistiky ke knihám, blogování a vytváření vlastních značek (Go – To Skincare a Break Up Boss)?

Důležitější než platforma, přes kterou komunikujete, je to, že si užíváte svou práci, a v ideálním případě i publikum. Popravdě se nestarám tolik o obsah, jako o dosah. Psaní je pro mě opravdu radost, je zábava hrát si se čtenáři, vtáhnout je do děje. Občas z legrace říkám, že Go – To jsem vytvořila jen proto, abych mohla být copywriter. To je to, o čem jsem vždy snila. Miluji možnost bořit tradiční formáty a právě péče o pleť je pěkně suché a seriózní téma, takže je tam velký prostor pro zábavu.

Zjistila jsem, že když při přednáškách o SPF udržím odlehčený tón nebo když třeba lidem doporučím neodepsat někomu, koho mají opravdu hodně rádi, budou tě nenávidět trošičku méně nebo budou viset na příběhu až do konce. Miluji a respektuji své publikum a cítím se odpovědná, pokud jim radím, ale také je potřebuji, abychom věci nebrali moc vážně.

Jakým výzvám jsi v uplynulých letech při vývoji Go – To čelila? V čem se liší?

Uplynulých pět let jsme strávili prací na úplně čistých SPF produktech. Dva jsme spustili v Austrálii v roce 2018. Možnost vytvořit čisté SPF produkty s oxidem zinečnatým, které jsou zároveň kosmeticky elegantní, se blíží nule. V širším měřítku lze říct, že podnikání je hodně i o předpovídání a v tom jsem mizerná. Raději se zaměřuji na to, co dělám právě v tuto hodinu, tento den. Myslím, že budoucnost si lépe zajistíš tak, když se ujistíš, že to, co děláš právě teď a dnes, děláš pořádně a kvalitně.

Nicméně od té doby, kdy je podnikání o logistice, výrobě, předpovídání a obřích, riskantních rozhodnutí, mám tým skvělých lidí, kteří jsou dobří v tom, co dělají, právě v těchto oblastech, takže já můžu být dobrá v tom, v čem prostě jsem dobrá. Každý by měl znát své přednosti a udělat vše proto, aby je mohl uplatnit.

 

Jak bys popsala svůj přístup k sociálním médiím? Jak se změnil v průběhu času?

Začala jsem blogovat v roce 2006, protože jsem chtěla doporučovat kosmetické přípravky, který jsem věřila a zároveň tak ušetřit ženám peníze a čas díky užitečným radám. Instagram to velmi zjednodušil a já sama jsem lačná po tipech na cestování, jídlo, módu, design, různé zařízení, knihy a Netfix. Naopak se snažím také něco dát na oplátku, upřímně a z celého srdce.

V současnosti na Instagram spoléhám víc jako na profesionální nástroj než na osobní blog. Stále tam občas dávám i můj život, děti, kočku i snídani, ale jen do té míry, pokud mám pocit, že to lidi zajímá. Obecně cílím spíš na kvalitu než kvantitu. Výjimkou jsou moje IG Stories. Tam dávám cokoliv. Je to naprostá všehochuť z mého života.

 

Jak si se všemi projekty, na kterých pracuješ, organizuješ svůj čas?

Snadno se rozptýlím, takže se spoléhám na drsný systém pravidel a odměn. Rozčlením dva dny na obchod, jeden den na intenzivní práci a psaní a dva pro mé děti. Také jsem si vytvořila hranice jako neustále nastavenou automatickou odpověď u e-mailu nebo maximální čas, který strávím na Instagramu, abych se držela úkolu. Určitě se plně podepíšu pod „pokud to není fakt ano, tak to je ne“, což je má filozofie odpovědí na jakékoliv besedy, události nebo možnosti spolupráce. Moje děti jsou zábavné a stále malé, takže se zatím drží u mě, proto cokoliv, co mě od nich nebo od Go – To odtrhuje, k něčemu menšímu, musí opravdu stát za to.

Co bys poradila dalším lidem, kteří chtějí budovat značku a podnik v oblasti krásy a životního stylu?

Dělej, co chceš. A to myslím doslova: dělej to, v co věříš, že je třeba, že chybí na trhu a přitom by to lidé ocenili. Nenech se vtáhnout do různých her. Novota je krásná, ale ne za cenu kvality toho, co děláš a ne za cenu tvých hodnot. Konečně také, važ si své zákaznice. Ona ti věří, nabízí ti svou tvář i své peníze. Ber svou zodpovědnost vážně.

Zdroj: Entrepreneur

Doporučeno pro tebe

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová