Rozhovor: Vyděláváme díky instagramu a dětem jsme zajistili budoucnost

autor: | Kvě 20, 2019 | Rozhovory

 

Přečtěte si rozhovor s influencerkou na sociálních sítích, Katie Stauffer, která odhaluje život své rodiny a zejména svých pěti dětí, kterým díky instagramu může dopřát studium. Jak si získala několik milionů sledujících a jak pracuje s obsahovou strategií, která ji vynesla tuto popularitu?
Jednoho večera na konci léta 2017 seděla rodina Stauffer v obývacím pokoji svého domu v Arizoně, když telefon Katie Staufferové začal blikat díky jednomu upozornění za druhým. Její manžel Charles a jejich děti Kaitlin, Charles, Finn, Mila a Emma sledovali, jak instagramový účet Katie, který je zároveň rodinnou kronikou, dosáhl jednoho milionu sledujících.

Během několika měsíců byla Katie na výletě v Kalifornii se svými malými dvojčaty, Milou a Emmou, Milu poznalo pár lidí. Několik cizinců je požádalo, jestli si ji mohou vyfotit. Věděla, že to je začátek něčeho velkého.

Dnes má instragramový účet rodiny Staufferových 4 miliony sledujících, počítáme-li i značné množství diváků na YouTube a Facebooku. Fanoušci milují fotky dětí Staufferových a drzé videoscénáře v “režii” batolecích dvojčat.

A vyplácí se to. Staufferovi v současnosti prohlásili, Mila a Emma budou mít svou vlastní značku oblečení, která se bude prodávat v obchodní síti Target i přes internet.

Katie studovala obor módní design a nyní při spolupráci na vzniku módní značky, výběru látek s Milou a Emmou se cítí, že její studium a titul má konečně smysl.

 

Katie se také svěřila, jak to vlastně bylo s jejím začátkem na Instagramu, obsahové strategii, jak vyčnívat z jejího pohledu influencerky.

Rozhovor je redakčně upraven.

 

Jak jste se vlastně dostala k Instagramu?

 

Účet jsem si zřídila asi před šesti lety, aniž bych o tom nějak moc věděla, prostě jsem chtěla zkusit Instagram a postovat pár fotek dětí. Začala jsem vkládat fotky s hashtagy na různé stránky; myslím, že úplně první byla výzva vložit profilovku z mailu. A dá se říct, že tím, že mám na fotkách děti, tak mě sledovali další rodiče dětí.

Potom se začaly ozývat společnosti, jestli mohou poslat nějaké zboží, třeba košili, tričko, aby se s ním některé z mých dětí vyfotilo. Počet sledujících začal stoupat zejména, když jsem otěhotněla s dvojčaty. Někteří mí sledující jsou zase fanoušci interiérového designu, protože obvykle fotím děti doma a právě části našeho domova tvoří pozadí fotografií. A jednoho dne, myslím na začátku roku 2017, udělala moje nejstarší dcera video s dvojčaty a zeptala se mě, jestli ho můžu vložit na Instagram. Toto video se stalo virálem a tak jsme udělali další a bylo to.

 

Jaká je vaše obsahová strategie?

 

Snažím se vkládat příspěvky nejméně jednou denně a odpovědět co nejvíce zpráv, co mohu a samozřejmě důležitou součástí strategie je humor – to mají sledující vždy rádi. Moje nejstarší dcera se stará o všechny scénáře, natáčení a úpravu videí, protože to miluje. Já už nemusím s videi dělat nic dalšího, kromě rad, jaká témata vybírat.

 

Jak využíváte svůj účet z finanční stránky a do jaké míry se vám daří ho zpeněžit?

 

Když nás nějaká značka osloví, zabere to asi týden a půl plánování, než vůbec začneme natáčet. Vždy se snažím zůstat autentická a svá a vyvarovat se toho, aby to vypadalo jako reklama a pokud je tam zahrnutý konkrétní produkt, zmíníme to bez toho, abychom lidem říkali, ať si ho koupí. Hodně dbáme na kontrolu kreativity a v případě, že video projde editovacím procesem ze strany firmy, ale my z toho nemáme dobrý pocit, nepublikujeme to. Mnoho značek v poslední době dává více kontroly tvůrcům, protože my víme, co naše publikum chce.

Peníze, které vyděláváme, jsou pro děti – na studia a prostě na později – a to je jediný důvod, proč to děláme. Spolupracujeme se značkami, které používáme v našem každodenním životě a značkami, které chceme zkusit. Spolupráce snů byl pro mě vždy Target a nyní jsme s nimi spolupracovali na několika kampaních, což vyústilo v oděvní linii Mila a Emma.

 

Jakou radu máte pro další, kdo chtějí vybudovat značku na nějaké platformě?

 

Co nám pomohlo vyrůst tak rychle bylo, že jsem prozkoumala top účty, které mají legrační videa nebo podobný obsah jako my a požádala jsem je o sdílení našeho obsahu – dokonce i když měli třeba 50 milionů sledujících. Jednou jsem požádala jednu společnost o sdílení něčeho, oni to udělali a my tak získali 46 000 sledujících za jednu noc. Sdílení je ohromná věc. Žádejte lidi, aby sdíleli vaše věci, jakkoliv můžete, dokonce i v jejich příběhu. Také je důležité být autentický, svůj – pokud nejste pravdiví k tomu, kdo jste, vaše publikum to pochopí a vy nevyrostete.

 

Máte nějaký výjimečný moment, prožitek z budování a rozšiřování vašeho publika?

 

Miluji zprávy, které dostáváme od našeho publika. Slyšela jsem od lidí ve věku 85 nebo 90, že jim jedna z mých dcer připomíná jejich vlastní děti, když byly malé a to jim dělá radost. Slyšela jsem o někom, kdo zvládl projít svým rozvodem díky tomu, že sledoval naše příspěvky. Jednou jsem dokonce dostala zprávu, že někdo na Facebooku chtěl psát zprávu na rozloučenou před sebevraždou a poté, co prošel naše videa, změnil názor. Naše publikum je to, proč stále pokračujeme. Ve světě je stále tolik věcí, které se dějí a náš účet je prostě pro zábavu – při jeho sledování jsou lidé šťastní.

 

Doporučeno pro tebe

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová