Rozhovor: Veganská kuchařka Chloe Coscarelli říká, že podnikatelé by se měli snažit o změnu i když o nich ostatní pochybují

autor: | Čvn 11, 2019 | Rozhovory

Provozovatelka restaurací na bázi rostlinných produktů, která stojí za vznikem sítě By Chloe, bere již desetiletí útokem svět zdravého stravování. Tento týden otevřela novou restauraci se slavným šéfkuchařem Tomem Colicchio. Během několika dní začal další soudní spor se spolumajitelem sítě.

Jednou takhle na díkuvzdání, se začínající veganka Chloe Coscarelli pustila poprvé do práce na svátečním zeleninovém pokrmu ve své kalifornské kuchyni. Spolu s mámou vařily čočkovo-oříškovou pečeni s veganskou omáčkou a různými přílohami včetně dušených brambor. Pak rodině prezentovaly svůj výtvor vedle tradičního krocana a příbuzní začali servírovat na talíře. Během několika minut, ještě než si Chloe stačila nandat, všimla si, že skoro všechno vegetariánské jídlo došlo.

“Myslely jsme si, že jsem na veganské stravě sama, protože jsem byla jediná veganka. Pamatuji si, že jsem se cítila zklamaná a šťastná zároveň,” uvádí Coscarelli. “Byla jsem smutná, protože jsem neměla de facto co jíst, ale šťastná (jak jsem si uvědomila později), že když se jídlo dobře připraví, lidé jsou z toho opravdu nadšení. Koneckonců, kdo chce jíst každé díkůvzdání to samé? Když jsme servírovaly tyhle speciální, inovativní a odlišné chody, lidi všechno zhltli na posezení. To mě svým způsobem inspirovalo, že na téhle kuchyni něco bude.”

Od toho dne, zhruba před patnácti lety, značka Coscarelli získala právem dobré jméno ve světě rostlinných pokrmů. Chloe vydala čtyři kuchařky, vystoupila několikrát v televizi včetně programu NBC’s TODAY (slavný televizní program s vysokou sledovaností, vysílaný každý den mezi sedmou a devátou ráno televizní stanicí NBC ) a otevřela několik restaurací, například Chef Chloe and Vegan Cafe v Miami. Coscarelli také pravidelně sdílí své recepty a novinky na Instagramu pod značkou @ChefChloe, kam dokázala nalákat přes 162 000 fanoušků.

V červenci 2015 spustila Coscarelli síť restaurací By Chloe ve spolupráci s cateringovou firmou ESquared Hospitality.

V dnešní době síť tvoří 15 provozoven ve Spojených státech a v Londýně. V roce 2017 se firmy neshodly a od té doby probíhá další a další série soudních procesů. Šéfkuchařka to nechce komentovat. “Vzhledem k tomu, že právě probíhá soudní proces, nechceme komentovat bývalé partnerství, “ uvedl zástupce společnosti pro časopis Entrepreneur. “O téhle záležitosti by se Chloe ráda vyjádřila osobně, hned jak bude stání u konce.“

Co se týče posledního projektu Coscarelli, spolu s šéfkuchařem Tomem Colicchio otevřela v jeho newyorské dílně nové vegetariánské takeaway, Supernatural, 12. března. Restaurace měla být zkušebně otevřená do konce měsíce, ale už během prvního dne obdrželi výhružný dopis od akciové společnosti BC Hospitality Group LLC, která pod kontrolou ESquared Hospitality vlastní síť By Chloe. Podle textu se dopustili zneužití obchodní značky společnosti. 14. března zakladatelé podali žalobu proti BC Hospitality Group. V dokumentu, který měl server Entrepreneur k dispozici, se uvádí, že prezentace Chloe v souvislosti s veganstvím je porušením starých obchodních smluv, z doby, kdy obě firmy spolupracovaly. Podle společnosti BCHG, pouze tato společnost může provozovat veganskou restauraci pod jejím jménem, vizáží nebo jakoukoli podobností s její osobou. Jinými slovy, firma vyhrožovala, že Chloe OSOBNĚ už nemá právo spolupracovat s žádnou restaurací.

Ve světle komentářů svého týmu ohledně aktivního soudního řízení, Coscarelli raději mluvila s magazínem o motivaci, vyvážením soukromého a pracovního života a měřitelném úspěchu při propojení businessu a zaměření na dobro ve společnosti.

Rozhovor je redakčně zkrácen

Když jsi začala, veganství zdaleka nebylo standardním životním stylem a jistě se našlo mnoho skeptiků. Jaké jsou tvé nejdůležitější tipy na udržení motivace?

Jako podnikatel můžeš začít rozvíjet svou vášeň a poslání, které tě naplňuje, ale je snadné se nechat stáhnout dolů všemi překážkami, které se postupně objeví. Snadno se cítíš na míle daleko od původního plánu, když musíš denně řešit spoustu problémů kolem. Pro mě osobně, vzpomenout si proč jsem začala nebo se jen chvíli zamyslet nad původním záměrem – ukázat lidem, že nemusíme žádným způsobem ubližovat a zneužívat zvířata pro získání vynikajícího, uspokojujícího, zábavného a sytého jídla – mi hodně pomáhá. Taky si často uvědomuji, že moje mise se týká něčeho hlubšího než mě samotné, takže i když se cítím zavalená překážkami a výzvami, řeknu si, že kvůli tomuhle jsem do toho přece nešla. To mi dodává potřebnou hladinu adrenalinu na jejich zvládnutí.

Jaký máš názor na vyvážení pracovního a soukromého života? Věříš, že je to možné?

Připadá mi, že bych měla odpovědět že bychom měli udržet balanc mezi prací a soukromím. Pamatuji si, jak jsem kdysi v diskusi s odborníky v oblasti wellness byla příliš upřímná, když jsme debatovali o spánku a řekla jsem, že osobně skoro nespím. Spousta lidí z řad odborníků i publika mě sjela pohledem, jakoby chtěli říct, “Něco takového snad říkat nemáš.” Určitě mám ohledně organizace času ještě mezery. Ale jeden z mých oblíbených citátů, od autora Alain de Botton by shrnul moje pocity asi následovně: “Něco jako vyvážený pracovní a osobní čas neexistuje. Cokoli stojí za to, rozhodí tvůj současný život.”

Jsem vždycky tak nadšená z nové mise, že dokážu soustředěně pracovat celou noc. Občas se musím vyloženě snažit vědomě odpočívat a nemyslet na práci mimo vyhrazenou dobu. Spousta přátel a příbuzných mi říká, že opravdu potřebuju dovolenou, ale cítím, že to není to, co potřebuji doopravdy. Potřebovala bych trochu víc času každý den, abych se mohla soustředit na věci, které mě naplňují vášní a radostí. Taky mi připadá, že když přijde chvíle inspirace a ty máš vyhrazený time frame, nechceš se prostě podívat zpátky s pocitem, že tomu kvůli časovému omezení věnuješ jen 97% úsilí. Zrovna teď jsem veškerý čas vyhradila na práci a v budoucnu se možná budu věnovat odpočinku, relaxu nebo studiu správného spánku.

Zmínila jsi, že tvá kariérní dráha je motivovaná vyšším cílem: rozšířit  veganství. Na základě tvých zkušeností, jak může závazek pro obecné dobro vést k  úspěchu? A dají se tyhle pokroky změřit?

Dneska je všude tolik informací o dopadu našich rozhodnutí jako spotřebitelů a každý rok se mladší generace stále více nadšeně zajímají o vědomá rozhodnutí, která jim přinesou dobrý pocit ze sebe sama. To je pro podnikání skvělé, protože firmy konečně berou na vědomí, že nestačí jen prodávat maximum produktů za minimální cenu. To už dávno není jedinou zárukou úspěchu firem. Zákazníci dnes hledí na zájem a správný postoj, a to pak přináší zisky.

Navíc v dnešním tržním prostředí se autenticita stává králem – nebo spíš královnou, bych řekla. Zákazníci jsou vnímaví a občas dokáží poznat, že velká společnost se moc nestará o vědomé volby spotřebitelů, ale s pomocí marketingových nástrojů se snaží předstírat, že ano. Lidé dokáží poznat a ocenit, když na pozadí businessu nebo produktu stojí hlubší záměr, což je skvělé. Spotřebitelé udržují firmy a podnikatele v pozoru a tlačí nás k neustálému zlepšování. Tomu říkám zdravý vztah mezi firmou a zákazníky.

Používání sociálních sítí, zejména Instagramu, hrálo významnou roli na budování tvého úspěchu. Jaký je tvůj nejúčinnější trik pro nadějné firmy nebo podnikatele, kteří chtějí zhodnotit svou přítomnost v online světě?

Z čistě osobního pohledu, zachovávám přirozenost. Spravuji vše sama, píšu příspěvky vlastním tónem a nic velkého si od toho neslibuji. Je to jen můj způsob komunikace s vlastní komunitou. Snažím se vše udržet maximálně opravdové, upřímné a otevřené. Občas je to těžké, protože myslíš na to, jak to čtou tví známí, ale když jsem například na Valentýna sdílela, že jsem single a trávím večer s kočkou, doufám, že ostatní holky ve stejné situaci to četly a cítily se méně samy.

Další typ pochází od mého bráchy. Občas přijdou negativní komentáře a kritici. Nemusíš ale trollovat kolem a něco jim vysvětlovat nebo mazat komentáře. V komunitě neprovádím cenzuru. Pokud se ti něco nelíbí, nech to otevřené a nech komunitu bránit tvé postoje za tebe. Myslím, že se mi to hodně vyplatilo, protože lidé se v komunitě necítí zbytečně kontrolováni. Komunita je otevřená a každý se může otevřeně vyjádřit, bez ohledu na to, jestli miluje nebo nenávidí tvoje příspěvky.

Co bys poradila začínajícím podnikatelům, kteří hledají jak vstoupit na trh?

Jestli tomu věříš, jdi do toho. Koneckonců, nikdy nemůžeš čekat ocenění svých akcí zvenku. Já se snažila o souhlas okolí než jsem se do veganské stravy pustila naplno, ale lidi ti poradí jen na základě toho, co znají. Takže pokud chceš představit něco revolučního a neznámého, musíš si nasadit klapky na oči a cizí názory ignorovat. Hledáš rady, ale občas se o tebe lidi jednoduše bojí, když chceš uspět v něčem, co nikdo před tebou nedělal. Pak se do toho přesto pustíš a oni řeknou, “No jasně, to bylo evidentní.” Ale fakt ne, každý o mně pochyboval. Jakmile začneš vidět výsledky, je snazší se přes to přenést.

Plno lidí mi řeklo: “Pro následování trendů jsi měla perfektní načasování, “ ale já jsem určitě nechystala timing. Jsem veganka už přes 15 let a když jsem se pustila do akce, věci jako kale (kadeřavá kapusta) nebo quinoa (merlík chilský) nebyly na seznamu zboží běžně dostupného v supermarketu. Na téhle misi jsem pracovala víc než deset let, takže pokud jsi mladý podnikatel a začínáš s něčím, co ještě na trhu není, nevzdávej se. Může to trvat fakt dlouho než dokážeš se svými plány prorazit, ale je to naprosto v pořádku- je to dokonce o to úžasnější.

Zdroj: entrepreneur

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová