Rozhovor: IG fotograf pořizuje snímky útulných chatiček. Za příspěvek si účtuje 5 000 dolarů!

autor: | Čvc 3, 2019 | Rozhovory

Kanál Kylea Finna Dempseyho je plný obdivu a lásky k severovýchodní části USA, plný domácích srubů, leteckých snímků měnících se listů a veteránů na zasněžených silnicích. Přečti si v novém rozhovoru jeho cestu k vytouženému DREAM JOBU a cesty, které k němu vedly.

Jedno květnové odpoledne roku 2016 Kyle Finn Dempsey naskočil do svého černého Land Roveru, zapnul akustické rádio a připravil se na svůj obvyklý den plný zkoumání a focení západu Massachusetts.

Dempsey skončil v kempu nedaleko od svého domu, kde objevil opuštěnou chatičku ve tvaru A, která podnítila jeho fantazii. Při bližším průzkumu zjistil, že většina dřevěného interiéru je zhnilá, ale v druhém patře zůstal jeden útulný kout nedotčený. Dempsey věděl, že tento kout dokáže přetvořit ve svůj magický svět a vymyslel si scénu plnou řetězových světel, vinylových nahrávek, pohodlných přikrývek a mnoho dalšího. Hned zamířil domů, aby vyzvedl věci, které svět v jeho hlavě přetvoří v realitu.

Dempsey se brzy vrátil s kytarou pod paží, konvicí na kávu, flanelovými košilemi a mnoha dalšími věcmi, které mohly zapomenutý koutek představit jako místo pro důvěrný únik. Příprava celé scény mu trvala přes hodinu, ale chtěl každý kousíček svého mentálního obrázku umístit správně – i kdyby mu odměnou byl jeden jediný obrázek.

V tom čase měl Dempseyho instagramový účet @KyleFinnDempsey více než 10 000 sledujících, a to právě díky snímkům z cest a dalším fotografickým projektům, ale teprve po postování první A-frame fotografie raketově vzrostl.

O pár měsíců později dal výpověď ve své práci ve společnosti na omáčky na těstoviny, aby se na Instagram zaměřil naplno. Dnes má již více než 490 000 sledujících a je známý díky svým rozmarným snímkům zobrazujícím rustikální chatičky, útulné kouty, veterány, padající podzimní listí a táboráky.

Dempsey v rozhovoru mluví o své inspiraci, strategii zpeněžení svých aktivit a o radách pro začínající Instagramery.

Rozhovor je redakčně upraven.

Co je tvou hlavní inspirací?

Mám hlavu plnou nápadů – vize ideálních scén a další věci. Vyrostl jsem u řeky v západním Massachusetts a celé mé dětství jsem budoval pevnosti, dělal táboráky a malé kempy. Budoval jsem svůj vlastní svět. Chtěl jsem vytvořit tentýž pocit, to dobrodružno, něco jako pocit Hucka Finna, a to v obrázcích, které odrážely můj aktuální život, ať už to bylo rybaření na břehu řeky, kanoistika, táboráky nebo prostě to, že jsem byl na místech, která měla kouzlo.

Prostřednictvím svého kanálu jsem chtěl vytvořit možnost úniku pro lidi. Jednou jsem si uvědomil, že opravdu můžu dovést tuto myšlenku do konce, bylo to jako brána do jiného světa.

Jak hledáš místa k přetvoření?

Poté, co jsem zveřejnil svou první A-frame fotku, jsem každý den toho léta vzal z mé mysli nějakou scénu a snažil se ji přetvořit ve skutečnost, jak nejlépe jsem to dokázal. Nefungovalo to pokaždé, když jsem nějakou fotografii postoval, byl to dlouhý proces zkoušení řady různých věcí,ale viděl jsem, kde se to zaseklo a mohl jsem se posunout dál.

Začal jsem poblíž místa, kde jsem bydlel, s pár opuštěnými místy, které jsem našel a když jsem zjistil, že rodiče některých přátel mají nějakou chatu poblíž, pobýval jsem tam. V tomtéž roce na podzim jsem šel na pár výletů a pobýval jsem v pár zajímavých místech nalezených přes Airbnb, byly to například domy na stromě, sruby, chaty ve tvaru A a další.

Od té doby jsem pobýval na stovkách míst a díky tomu jsem si vytvořil svůj vysněný dům ve své hlavě, vzal jsem maličké kousky z každého místa, kde jsem strávil nějakou chvíli.

Nemám uzavřené žádné partnerství s Airbnb nebo něco takového, jen jsem prostě hledal místa, jako kdokoliv jiný. Například ve středu odjíždím do Vermontu a našel jsem skvělé Airbnb ubytování v oblasti, kam jedu. Stačí si zadat do Google „srub v Nové Anglii“ a projízdět výsledky.

Do jaké míry svůj účet zpeněžuješ?

Občas se to mění, ale obvykle je to 1 000 dolarů za 100 000 sledujících. Na Instagramu samotném dělám tak jednu reklamu do měsíce a účtuji si 5 000 dolarů za spot na mém kanálu, může to být třeba minutové video a příběh, v podstatě minikampaň.

Protože určitě nechceš přehltit svůj kanál reklamou, určitě nechceš znechutit své sledující a také je důležité mít svou strategii, s kým spolupracuješ, protože lidé poznají, pokud něco děláš opravdu jen pro peníze. Já chci momentálně určitě stát za produkty, které jsou na mém kanálu, což mi také pomáhá lépe dělat reklamy.

Kolik času ti tvá práce zabere?

Můj typický měsíc vypadá tak, že jsem opravdu často na cestách, pokud jstem doma týden, jsem šťastný člověk. Ale necestuji hodně daleko. Většinu času trávím na severovýchodě. Každý týden jsem obvykle několik dní pryč a dělám něco pro klienta.

Například měl jsem s jedním klientem partnerství na dobu šesti měsíců, byla to firma vyrábějící deky, zajistil jsem jim sadu fotografií a jeden sponzorovaný příspěvek na mém kanálu za měsíc, takže jsem pro ně měl dvě jedno až dvoudenní tématické focení za měsíc.

Také jsem pracoval s firmami jako Land Rover, Samsung, Adobe, Cape Cod potato chips, General Mills, Nature Valley, Highland Park whisky, Samuel Adams beer a další.

Proč jsi na Instagramu začal dávat přednost videím před fotografiemi?

Šel jsem studovat tvorbu reklam a viděl mnoho reklam, které nebyly strategicky dobře udělané. To je proč se snažím posunout vpřed k videím. Je to nejlepší cesta, jak vyprávět příběh, vyjádřit něco a přirozeně začlenit produkt.

Dělal jsem jednominutová videa pro asi pět mých současných reklam a lidé na to reagovali mnohem více. Můžeš za to také žádat více, protože je to více práce a je to cennější. V minulosti by takové jednominutové komerční video pro 500 000 lidí stálo neúměrně vysokou částku. Influencer marketing opravdu mění veškeré možnosti moderních reklam.

Jakou radu bys dal začátečníkům, kteří svou značku na platformě teprve budují?

Musíš si najít své místo. Musíš být pro někoho vše, ne jen něco pro každého a toho se musíš držet a také dle toho tvořit, být konzistentní. Musím říct, že konzistence je největší věc a týká se všeho, co v životě děláš, prostě vydrž a neselžeš v tom, co děláš.

Jakmile dokážeš, že jsi na špičce v tom, co děláš, lidé si toho všimnou. Také je třeba být čitelný, pravdivý, komunikovat se svými sledujícími. Budovat si komunitu a odbyt pro lidi. Buď někým, za kým chtějí jít, pokud jsi tam prostě pro ty sledující, vycítí to a všimnou si.

Zdroj: Entrepreneur




Doporučeno pro tebe

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová