Recenze: AI nástroj na analýzu influencerů – poznej uměle vytvořené účty!
Téměř každý chce být influencer a někdo k tomu volí nedobré metody, jako je nákup followerů a engagementu. Kde je poptávka je i nabídka, tisíc followerů seženeš za dvě stovky a stejně tak lajky u příspěvků. Tohle je velmi krátkozraká činnost, která se mohla vyplatit dříve, ale dnes proti uměle vytvořeným účtům instagram a různé společnosti vyvýjející analytické nástroje s umělou inteligencí bojují a je pouze otázka času, kdy na instagramu neuvidíme ani jeden uměle vytvořený účet. Recenzi jsem vytvořila na jeden takový nástroj, který pomůže značkám a marketérům navázat spolupráci s opravdovými influencery a pro influencery je vhodný, aby si zjistili, jak si jejich účet stojí, anebo účet jiného člověka se kterým chtějí například navázat spolupráci.
Nástroj, o kterém je řeč, se jmenuje HypeAuditor a je vyvíjený na bázi umělé inteligence, která ověřuje pravost a sílu instagramových účtů. V čele této aplikace stojí Aleksandr Frolov se svým týmem, který na konci roku 2017 vydal tuto novinku světu a každý den jejich roboti analyzují tisíce instagramových profilů.
HypeAuditor je nástroj pro detekování „influencer fraud“ (podvody influencerů), ale to by bylo zbytečné podceňování. Dokáže toho mnohem více, i když se nejedná o žádný CRM systém.
FUNKCE
Detekce „influencer fraud“ – tedy podvodníků, kteří si vytvořili uměle svou ‚reputaci‘
Analýza profilu influencera – audit kvality
Odhaluje podezřelý nárůst followerů, komentářů a lajků
Identifikuje pravý engagement rate profilu
Nabízí demografické údaje o sledujících – co je nejvíce zajímá, lokace, věk a další metriky
Filtruje podle tebou zadaných dat (AQS – Audience Quality Score, ER – Engagement Rate a QAS – Quality Audience Size) a hledá vhodné influencery pro spolupráci
HypeAuditor celkem obsahuje až 28 metrik. Statistiky jsou krásně graficky zpracované a přehledné. Díky tomuto nástroji značky, marketéři a influenceři nebudou vyhazovat své peníze z okna, nebo ztrácet čas s někým, kdo reálně nemá užitek.
Metrika AQS, skóre kvality audience, ukazuje to nejdůležitější – ihned uvidíš aktuální hodnotu profilu daného influencera. Maximální počet AQS bodů je 100 a globálně se dá říci, že od 70 bodů můžeme hovořit o kvalitním profilu. Pokud má profil bodů 40 až 70, záleží na dalším tvém researchi, zda stojí za to, spojit se s ním. Výsledek pod 40 bodů není dobrý.
Další zajímavá metrika je Follower Reachability. Jedná se o počet followerů v tomto publiku, kteří sledují méně než 1500 dalších účtů – čím více účtů sledují, tím menší je pravděpodobnost, že se někdy posouvají kolem tvého obsahu v Instagram feedu.
Dále uvidíš i Engagement Rate metriku společně se skóre kvality. Ne vždy jsou lajky a komentáře od reálných uživatelů a ve statistikách uvidíš přehledně rozpis reálné míry zaujetí.
Na screenech výše si můžeme všimnout další užitečné drobnosti, jako je kontext daný každému skóre / hodnocení. Výše je vidět, že míra zaujetí je 5,94%. Níže je, že Authentic Engagement je hodnoceno jako „Excellent“, a pak se zobrazují skutečná čísla, která uvádějí, kolik z nich pochází od skutečných lidí, od botů atd., a dává srovnání s dalšími podobnými účty.
V současné době HypeAuditor má v databázi přes 3 miliony účtů, dobrá zpráva je, že i když nějaký účet v databázi není, i tak můžeš analyzovat jakýkoliv účet na instagramu. Jednoduše jej tam přidáš. Počkáš nějakou dobu (mnohdy i jednu hodinu), aby umělá inteligence sesbírala všechny důležité data a seskládala je podle svého algoritmu. Protože tento super nástroj nabízí tolik různých metrik, indexace chvíli trvá, myslím si ale, že výsledek za to stojí.
Samozřejmě si můžeš monitorovat i svůj vlastní instagramový účet. Stačí, když si vložíš profil do sekce „My Report“ a uvidíš stejné metriky jako u účtů, které sis prošmejdil přes analýzu. Také můžeš dostávat e-mailové oznámení s týdením reportem ohledně tvé aktivity.
Uvidíš metriky jako například:
- Kolik followerů jsi za týden získal
- Percentuální engagement rate
- Průměrný počet lajků na příspěvku
- Průměrný počet komentářů na příspěvku
- Nejlepší příspěvky tohoto týdne
- Globální ranky a ranky v rámci tvého niche
- Skóre kvality tvé audience
HODNOCENÍ
Tento nástroj v současné době nemá mnoho přímých konkurentů, až na pár online aplikací, které mají druhotnou službu analýzu influencer fraudu, ale spíše jako takový bonus pro platící uživatele, a proto jej ve své podstatě nelze hodnotit úplně objektivně.
Samozřejmě analýze a metrikám nemůžu v tuto chvíli vytknout nic, protože nabízí něco nového a něco velmi důležitého. Design, přehlednost i podpora je na jedničku.
Co vnímám za mínus je, že lze analyzovat účty s počtem od 1.000 followers. A protože je doba, kdy se lépe spolupracuje s mikroinfluencery a kteří jsou i více žádaní než velcí influenceři, nevnímám to pozitivně. Přisuzuji to ale k tomu, že HypeAuditor je tady krátce, cca jeden a půl roku a pořád vyvíjí své roboty a celou službu.
CENÍK
Ceny startují na 18 $ / jednorázově za jeden instagram nebo youtube profil. Reporty na jeden rok.
Balíček 10 credits stojí 99 $ a ušetříš padesát dolarů oproti prvnímu balíčku.
50 credits stojí 209 $ a za každý credit ušetříš skoro třicet dolarů!
Přehledná administrace, krásný design
28 pokročilých metrik, statistik a analýz
První plnohodnotný nástroj na influencer fraud
Přijatelné cenové balíčky
Přijatelné cenové balíčky
Lze analyzovat jen účty nad 1000 followers