Jak vydělat peníze na Tik Toku? Kolik si vydělají TikTokeři?

autor: | Čvn 21, 2019 | TikTok

Tik Tok je sociální síť , která po svém spojení s Musical.ly zaznamenala výrazný vzestup. Můžeš ho ovšem využívat nejen k zábavě, ale i k výdělku – jak ale na to? Možností je více, než si myslíš.

Protože TikTok nemá stejné možnosti monetizace jako Youtube, Instagram, Facebook a další, mnoho způsobů, zdá se na první pohled, k výdělku není. Chyba lávky, chce to být jen trochu kreativní a můžeš si přijít k nejen hezkému kapesnému, ale i k hlavnímu příjmu.

1. VZÁJEMNÁ PROPAGACE

Vzájemná propagace funguje již na více větších sociálních sítích jako je Facebook, Twitter a další velké platformy. Tik Tok mohou také uživatelé používat k vzájemné propagaci značek a kanálů a také si mohou účtovat poplatky.

Pokud máš na svém Tik Toku například 50 000 sledujících, můžeš účtovat dalším firmám a značkám za prezentaci produktu na svých stránkách a také výměnou za tvou prezentaci na jejich stránkách, aby to bylo výhodné pro obě strany.

Nemusíš ale cílit pouze na značky. Poplatky za svou reklamu můžeš účtovat i dalším, co se skrze tebe chtějí zviditelnit. Jeden účet má pouze pár sledujících a přál by si víc, zaplatí si u tebe promo například za tisíc korun / jedno video a v něm uvedeš, ať sledují jeho účet.

Dávej bacha, ať to není „too much“, je fajn za jedno video dostat pár stovek, ale dělej to občas, abys neztratil tím své fanoušky.

2. NABÍDKY ZNAČEK

Obchodní značky vždy rády využívají rostoucí platformy sociálních médií a co je nyní lepší možnost než prezentovat se na Tik Toku? Právě dnes aplikace vzrůstá a získává popularitu v takové míře, že dominuje ve světových top 10. Právě nyní jsou inzerenti ochotní vytáhnout peněženky a platit talentům sociálních sítí tučné sumy za propagaci jejich značek.

Tik Tok influencer si v současné době může vydělat třeba 50 tisíc dolarů za propagaci díky tomu, že získá stovky tisíc sledujících postováním zajímavého obsahu. Influencer si může účtovat například podle počtu shlédnutí obsahu nebo nastavit částku podle sledujících.

PTÁŠ SE „KOLIK MUSÍM MÍT SLEDUJÍCÍCH NA TIKTOKU, ABYCH MOHL NAVAZOVAT SPOLUPRÁCE?“

Je důležité, aby vzájemná spolupráce byla výhodná pro obě strany. Když vznikl Instagram a influencer marketing byl v plenkách, značky upřednostňovali pouze velké, statisícové účty. Teď je naopak trend mikro-influencerů, kteří mají užší niche a oddanější komunitu.

Stejný začátek je i u TikToku. Sbírej relevantní fanoušky, a pokud jich budeš mít aspoň 10 tisíc (což při začátku této platformy není až tak nemožné), potom navaž spolupráce.

3. INTERNETOVÉ PODNIKÁNÍ

Tik Tok influenceři mohou také rozjet své vlastní podnikání a prezentovat své zboží na svých kanálech. Uživatelé mohou poutavým a kreativním způsobem vybalovat a objevovat nové zboží, rafinovaně umístit značku a mnoho dalšího.

Vytvoř kolekci pro své fanoušky – mikiny, trička, náramky. Věř, že to půjde na dračku!

KDE SI ZALOŽIT E-SHOP (CZ/SK)? PRODÁVEJ SVÉ PRODUKTY DÍKY VLIVU A KOMUNITĚ NA SOCIÁLNÍCH SÍTÍCH >>>

4. AFFILIATE

Propaguj nějaký produkt ve videích a umísti link, na který směřuj své fanoušky. Když se prokliknout skrze link na stránku například eshopu, který propaguješ, a nakoupí, ty získáš provizi.

Dejme tomu máš 100 tis. fans a 1 % z nich nakoupí produkt, který jsi propagoval skrze link s tvým unikátním ID, dejme tomu, že provize činí 10 Kč, to máš 10.000 Kč.

Za jedno krátké video a za pár minut strávených nad registrací do affiliate programu to je dost dobrý, co myslíš?

5. SMĚŘUJ FANOUŠKY I NA TVÉ DALŠÍ SÍTĚ A WEBY

Popros fanoušky, aby tě sledovali i na instagramu nebo youtube. Díky tomu, že se ti zvýší engagement rate a fans základna, budeš mít více nabídek na spolupráce.

Pokud máš nějaký blog, anebo web, umísťuj na ně affiliate linky s hodnotným obsahem (recenze), anebo napoj svůj web na Google Ads nebo Sklik.

6 nejlepších hostingů pro tvůj blog nebo web >>>

nejlepší šablony na wordpress

Anebo si můžeš vybrat z tisíce šablon z online tržišť (marketplaců). Jen pozor, markety nesledují kvalitu vývojářů, kódu dané šablony, podporu a další důležité aspekty. Proto vybírej vždy ověřené a známé šablony.

6. LIVE STREAMING

Asi půl roku nazpět TikTok vydal novou funkcionalitu – live streaming. Pokud sleduješ streamery na jiných platformách, asi víš, jak to funguje. Tvoji fanoušci si nakoupí gifty, které ti během streamu posílají. Ty tyto „dárečky“ můžeš přeměnit na peníze.

Nákup gifů v aplikaci je jediná monetizace pro TikTok tvůrce, protože ještě nevydali systém pro reklamy (jako má Facebook, Instagram např.), tak jejich příjmy získávají pouze z nákupů v aplikaci.

7. SPONZOROVANÉ UDÁLOSTI

Pokud máš značný počet fanoušků, některé značky budou rádi s tebou spolupracovat i mimo online prostředí. Mnoho TikTok influencerů chodí na různé akce a eventy, například na Comicon, kde dělají ambassadora určité značce.

KOLIK SI VYDĚLÁ TIKTOK INFLUENCER

Asi si umíš představit, že na tohle není jednoznačná odpověď :). Můžeš si vydělat tolik, kolik jen budeš chtít – samozřejmě musíš být dobrý TikToker, se silnou základnou a kvalitním obsahem.

Co se týče poslaných gifů, za den od svých fanoušků můžeš obdržet dárečky v maximální výši 1000 $. Což je, pánečku, částka!

Doporučeno pro tebe

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová