Jak se na Instagramu dostat na Explore page + 15 tipů od expertů

autor: | Čvn 26, 2019 | Tipy a návody

Chceš mít hodně sledujících na Instagramu? Nejprve se tedy ujisti, že jsou tvé příspěvky vidět. Jedna z nejlepších cest, jak získat nové sledující, je prostřednictvím tzv. Explore page („Prozkoumat“) na Instagramu. Tam ovšem nemůžeš umístit své posty jen tak, ukážou se tam jen ty „nejlepší z nejlepších“. Ale není to tak nemožné, jak by se mohlo zdát. Zkus doporučení, které uvádíme níže a Instagram začne rozpoznávat tvé příspěvky a může je zařadit i na Explore page.

V ČEM JE VLASTNĚ EXPLORE PAGE NA INSTAGRAMU TAK VÝJIMEČNÝ?

Explore page je svatým grálem všech Instagrammerů, kteří hledají další sledující. Díky ní se tvůj příspěvek dostane snadno k širokému počtu uživatelů. Explore page je přehlídka nejlepších příspěvků na Instagramu, které stojí za to shlédnout.

Ať už představuješ značku, jsi influencer nebo prostě běžný Instagrammer, který hledá větší počet sledujících, můžeš zvážit, jestli je pro tebe možnost objevit se na Instagram Explore page vrcholem úspěchu.

Explore page nebyla na instagramu vždy, ale vyvinula se z Popular a Discovery pages, které ukazovaly nejvíce oblíbený obsah ve chvíli, kdy aplikaci otevřeš. Ukázalo se ale, že se nemůžeme vždy spolehnout na kritérium „nejvíce lajkovaný“, protože ne vždy ukazuje obsah z dobrých stránek. Navíc se mohlo jednat o obsah, který tě vůbec nezajímal.

Explore page na Instagramu používá umělou inteligenci (UI), aby se ke každému uživateli dostal pro něj relevantní obsah. Když se tvůj post dostane na Explore page, nezobrazí se každému uživateli na Instagramu, ale pouze těm, kteří podle UI tvůj příspěvek ocení.

Změnilo se také to, co vše může Explore page obsahovat:

  • Doporučuje jak běžné příspěvky, tak Instagram stories
  • Zahrnuje kanály, takže uživatelé mohou dohledat obsah týkající se témat, která je zajímají
  • Jedním z doporučených kanálů je prodejní kanál, který označí značky, které sleduješ nebo další, které by tě mohly zajímat
  • Pomocí tlačítka na Explore page můžeš kliknout na odkaz, který tě přesměruje na personalizované vlákno doporučených videí

JAK EXPLORE PAGE FUNGUJE?

UI, kterou využívá Explore page na Instagramu, se naučila rozeznávat typ obsahu, který jednotliví uživatelé mají rádi. S touto znalostí pak může Instagram uživatelům nabízet podobný obsah. Tyto vybrané posty pak vidíš na své Explore page.

Explore page každého uživatele se tak liší a velmi závisí na tvé historii na Instagramu.

CO OVLIVŇUJE OBSAH, KTERÝ SE OBJEVÍ NA EXPLORE PAGE?

Vzhledem k tomu, že každá Explore page je trochu odlišná, tak následující návod je jen obecný.

Lajky a sledování na Instagramu

Lajky a sledování jsou nejvýznamějším spouštěčem do algoritmu zobrazování obsahu. To znamená, že se ti ukazují posty podobné těm, které sleduješ a lajkuješ. Pokud má někdo například rád a sdílí posty spojené s módou, najde na své Explore page zejména posty o módě.

obsah videí

Obsah videí se obecně třídí podle kvality videa

  • videoposty vysoké kvality
  • průměrné videoposty
  • statické snímky vysoké kvality
  • statické snímky nízké kvality

Videa se přehrávají automaticky, proto pravděpodobně přitáhnou více pozornosti než běžné nástroje.

vizuální příběhy

Instagram je celý o vizuálním vzhledu. Nemělo by tedy být překvapením, že právě vizuální posty vysoké kvality Instagram často umísťuje na Explore page. K prospěchu uživatele přispěje i to, že začlení do postu animované komponenty jako samolepky a GIFy.

sdílení obsahu

Sdílení obsahu je základní složkou „být sociální“ na Instagramu. Lidé prostě rádi sdílejí zajímavé příspěvky jiných (a jsou rádi sdílení).

Dávej pozor, ať nesdílíš obsah moc často. Časté sdílení sníží pravděpodobnost, že se octneš na Explore page. Instagram chce pro tuto záložku čerstvý obsah.

Sdílení obsahu je v pořádku, pokud neporušuješ autorská práva příspěvku a pokud z něj neuděláš základ svého kanálu. Pokud chceš být mezi elitními účty, zkus obsah na sdílení mezi uživatele spíš vytvářet, než sdílet od dalších uživatelů.

TIPY, JAK SE DOSTAT NA INSTAGRAM EXPLORE PAGE

poznej své publikum

Pamatuj, že Explore page je výrazně zacílená stránka. Instagram věří, že našel obsah, který bude každému uživateli co nejlépe sedět. Proto musíš vytvářet obsah, který sedí sledujícím, které chceš získat. Je třeba být relevantní pro lidi, od kterých chceš, aby si tě všimli.

Pokud jsi jako tvé publikum, můžeš kopírovat typ obsahu, který se objevuje i na tvé Explore page. Musíš vytvářet hlavně video, které zaujme právě tyto sledující.

sdílej v co nejlepším čase

Chceš li dosáhnout co největšího počtu sledujících pro tvé příspěvky, zaměř se také na čas, kdy většina tvého cílového publika je online a kontroluje své instagramové účty. Toto dává smysl – lidé se zapojí jen u těch příspěvků, které vidí právě online.

Pokud si Instagram všimne, že máš lepší reakce u příspěvku, než je obvyklé, tím spíše bude tvůj obsah řadit jako hodnotný na Explore page.

Existuje několik studií, které se zaměřují na to, kdy je nejlepší vkládat obsah na Instagram:

  • HubSpot – mezi 14. až 15. hodinou ideálně ve čtvrtek
  • Sprout Social – ve středu v 11 hodin a v pátek mezi 10. až 11. hodinou
  • Expert Voice – středa v 5 ráno, 11 dopoledne a v 15 hodin odpoledne (nespecifikují časové pásmo)
  • Later – mezi 9. až 11. hodinou dopoledne podle východního standardního času, tedy mezi 8. až 10. hodinou času centrálního

Musíš tedy definovat, kdy tví sledující tráví čas online a vkládat své posty v čase nejvhodnějším pro ně. Napovědět ti mohou také údaje z Instagram Insights.

Podrobněji jsme se rozepsali v následujícím článku Kdy je nejlepší přidávat příspěvky na Instagram?

nejlepší nástroje na plánování postů

Používej Instagram Insights a zjisti, který tvůj obsah si vede nejlépe

Pokud už pravidelně vkládáš originální obsah, je pravděpodobné, že už některý z tvých příspěvků byl na Explore page některých uživatelů. Pamatuj, že Explore page je individualizovaná. Pokud má tvůj příspěvek nějakou kvalitu a dobré zacílení na nějakého člověka, může ho sdílet.

Hodně o tom, jak jsou tvé příspěvky efektivní, se můžeš naučit ze svých Instagram Insights. Tyto analýzy můžeš získat i ze svých „Příběhů“ na Instagramu.

Pro získání přístupu do Instagram Insights se musíš zaregistrovat jako business profil. Pokud máš osobní profil, můžeš si ho na business profil změnit ještě před tím, než uděláš analýzy svých sledujících.

Podívej se na každý nedávný příspěvek. U každého si klikni na „View Insights“ u každého příspěvku a podívej se na statistiky u něj. Můžeš si povšimnout sekce Discovery, která obsahuje průlomové příspěvky. Sleduj všechny, které zahrnují „z Explore.“

Tyto posty si vedly dobře. Instagram rozpoznal, že odpovídají požadavkům konkrétních sledujících (doufejme, že těch, na které cílíš). Pokud chceš pak být více na Explore, vytvářej více podobných příspěvků.

Udržuj si svůj styl u všech příspěvků, včetně Instagram stories

Nejlepší post reprezentující značku je takový, který ti sám „řekne“, čí je, aniž bys přečetl jméno autora. Potřebuješ svůj styl pro všechny své příspěvky.

Instagram stories (a samozřejmě také TV) mají svou sekci Explore page, potřebují tedy i ony svůj stálý styl.

Vytvářej krátká videa, která představí tvůj produkt

Najdi si rovnováhu mezi vytvářením obsahu, který nadměrně a nepřesvědčivě propaguje tvůj produkt (a který na Instagramu nemůže uspět) a krátkým videem, které představí benefity tvého produktu. Můžeš například udělat krátké video, jak lidé tvůj produkt používají. Možná můžeš také natočit tutorial, který ukazuje, jak lze tvůj produkt používat.

Tvůrci na Instagramu vytvořili řadu krátkých videí, které ukazují produkt a jeho vlastnosti bez přímého prodeje. Jsou to například makeup tutoriály, tipy na úpravu vlasů a účesy nebo klipy, jak správně nastavit televizi.

Influenceři bývají dobří ve vytváření takového obsahu. Vědí, co podnítí zájem jejich sledujících. Pokud je zájem dostatečný, je pravděpodobné, že ti Instagram pomůže publikum rozšířit právě tím, že přidá tvůj příspěvek na Explore page pro relevantní publikum.

Zamiluj se do Instagramu Live

Živé video je mimořádně důležité. Několik značek to již pochopilo a představují tváře, které pravidelně na Instagramu spouští živá videa. Ta mají i svou vlastní sekci v Explore. Živé video ti dá neuvěřitelnou možnost prezentace, jen musíš překonat obavy z prezentace naživo.

Vytvářej videa pro IGTV

Popularita videí stoupá. IGTV v tuto chvíli není zdaleka tak velká jako YouTube, ale její popularita stoupá. A také samozřejmě i IGTV má svou vlastní sekci na Explore page.

Tohle je také skvělé místo, kam můžeš nahrát delší a detailnější videa, která nemohou být v tvém vláknu. Nezapomínej na pravidlo používání vertikálních videí, což bohužel znamená, že nemůžeš použít video z YouTube.

Vytvořili jsme velkého průvodce IGTV jak pro značky, tak influencery

Použij statický obsah jako video

Význam videa na Explore page výrazně stoupá. Přidání sekcí věnovaných IGTV a Stories to jen dokazuje.

Automatické přehrávání videí v Explore je také to, co vždy přitáhne pozornost sledujících.

Vytváření videa může být samozřejmě časově náročné a obtížné. Můžeš si to trochu zjednodušit, pokud upravíš do formy videa již existující obsah. Můžeš například upravit statický obrázek na GIF nebo ze série obrázků vytvořit prezentaci. Můžeš také vložit krátké video, které už jsi použil v Příběhu na Instagramu.

Označ ve svých příspěvcích produkty pro prodejní kanál

Jedna ze současných změn na Instagramu je právě sekce pro nákup a prodej. V ideálním případě se tvé produkty objeví na Explore page v této sekci. Pokud toho chceš dosáhnout, nejprve musíš těmi produkty otagovat relevantní příspěvky a příběhy.

Označuj další značky

Pokud pracuješ s dalšími značkami, začni je také otagovávat ve svých příspěvcích. Instagram pozná, že je mezi vámi nějaký vztah, když vidí konzistentní chování v tagování.

Pokud nějakou značku naskladňuješ, nezapomeň ji označit. Také požádej své dodavatele, aby i oni označovali tebe ve svých příspěvcích.

Pokud je spojení mezi vašimi značkami dostatečně silné, Instagram pravděpodobně začne ukazovat tvé příspěvky i jejich sledujícím a naopak.

Hashtagy užívej rozumně

Hashtagy možná začaly na Twitteru, ale v současné době jsou na Instagramu ještě důležitější.

Když použiješ hashtag, máš šanci dostat svůj obsah ke zcela novému publiku – jediná podobnost je právě použití stejného hashtagu.

Pokud použiješ správný hashtag, můžeš najít zcela novou skupinu uživatelů. Musíš jej ale vhodně vybrat. Instagram nemá rád, když lidé spamují se stále stejným hashtagem a je známý tím, že za toto dává „shadowban“ (stínový postih). A pamatuj také, že se snažíš zacílit na vhodné publikum. Snažit se získat „špatné“ obecenstvo tvému produktu nepomůže.

Reaguj na své sledující

Instagram je sociální síť, což znamená, že pokud chceš být úspěšný, musíš být sociální. Lidé nebudou ohromeni, pokud budeš výhradně vysílat. Lajkuj a komentuj i příspěvky tvých sledujících.

Interaguj s dalšími influencery ve tvých příspěvcích

Tak jako reaguješ na své sledující, komunikuj určitě i s dalšími influencery bez ohledu na to, jestli s nimi pracuješ. Pro uživatele je celkem běžné tagovat významné influencery ve svých příspěvcích.

Vytvářej a sdílej příspěvky s citáty

Citáty možná nevypadají jako úplně typické téma v rámci tvého obsahu na Instagramu, ale každopádně jsou poměrně populární. Přimějí uživatele k zamyšlení, často jsou také motivační. Ano, sice se nevztahují přímo k tvému produktu, ale mohou povzbudit ostatní, aby se podívali i na jiný typ obsahu, který vytváříš.

Nezapomeň, že Instagram je vizuální médium. Vytvoř takový příspěvek s citátem, aby zastínil ostatní obrázky i videa a dostal se na Explore page. 

Doporučeno pro tebe

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová