18 strategií pro TikTok: jak mít více followerů a vyšší engagement

autor: | Čvc 4, 2019 | TikTok

Jak před léty bylo jednoduché získat své followery na Instagramu, teď je ta správná doba pro tvoření své silné základny na TikToku. V Česku a na Slovensku je jen pár TikTokerů a ještě méně je jich kvalitních. Využij tuto šanci. Jak dnes je Instagram čím dál tím složitější co se získání sledujících týče, jednou to bude i u TikToku. Proto chyť šanci za pačesy společně s těmito strategickými tipy. 

Jsi už na TikToku anebo se teprve chystáš tuto super aplikaci využít? Tak či tak, už od začátku bys měl myslet strategicky na budoucnost. Ač se to pro tebe, mladého člověka, nezdá, kdysi byl Facebook králem, od té doby uběhlo mnoho vody a FB spíše aktivně využívají lidé od 25 let až po důchodový věk. Algoritmy se natolik změnily, že není možné být vidět bez reklamy.

Poté přišel Instagram, naprostý boom. Ti, co využili příležitost hned od začátku, dneska mohou jásat a sklízí šťavnaté ovoce v podobě vysokého životního a finančního standardu. Dnes to ovšem opět není tak jednoduché, protože IG mění algoritmy vcelku šíleným způsobem a uspět je těžké.

Proto TikTok brzy bude další sociální síť, která dobije svět. A tak si přečti 18 taktik, strategií a tipů, jak si získat sledující.

1. UDĚLEJ SI VLASTNÍ VÝZKUM 

Bez debat, jeden ze základních faktorů úspěchu je vlastní analýza okolo tvého niche. Bez znalosti své audience se vrhnout do vytváření videí a doufat v úspěch je velký sen mnoha.

Prvním krokem je, poznat všechno okolo tvé konkurence. Vyhledej si lidi, kteří dělají stejná nebo hodně podobná videa jako ty (nebo jaké chceš v krátké budoucnosti dělat) a sleduj:

  • Jaká videa vytváří, v čem jsou kreativní a jak jsou editovaná. 
  • Jakým způsobem komunikují se svými fanoušky. 
  • Jakým způsobem získávají nové fanoušky. 
  • Jaká je jejich přidaná hodnota, kvůli čemu je fanoušci sledují. 
  • Jak často videa přidávají, jsou konzistentní (pravidelní)? 
  • V čem můžeš být lepší než oni? Jakou hodnotu předáváš / chceš předat? 

Sežere ti to hodně času, ale identifikovat svou konkurenci a cílovou skupinu je základní pilíř, který určitě nevynechávej a věnuj mu svou energií.

2. VYTVÁŘEJ UŽITEČNÝ A KREATIVNÍ OBSAH 

Zásadním důvodem, proč děláš videa je jejich sledovanost, přitáhnutí followerů. Jedním z bodů, které video musí splňovat je zajímavost. Ano, každý sledujeme jen videa, která jsou nějakým způsobem zajímavá a máme na nich přilepené oči. Celá sociální síť je o zábavě.

Dalším bodem je hodnota. Videa musí být hodnotná, aby přivedli followery. Někdo má skvělý skill na úpravu videa, někdo předává slovně informace, motivuje.

3. SPOLUPRACUJ 

Velké věci se nedají dlouhodobě udržet jako one-man-show. Navazuj spolupráce s lidmi ze stejného niche a pamatuj na tohle: prvně dávej a potom ber. Pokud někomu nabídneš pomoc nebo radu, ocení to a ke spolupráci svolí.

Když s někým vytvoříš “duo” vaše účty budou dvakrát tak silné a každý si ukousne svou část followers, takže win-win situace pro obě strany. Stejně tak se zdvojnásobí engagement.

4. BUĎ KONZISTENTNÍ 

Je to stejné jako na Instagramu. Můžeš mít sebelepší videa, vymazlené editování, obsah jako král, ale pokud tomu nedáš pravidelnost, končíš. TikTok je v tomto obrovský žrout času, proto na této platformě nevidíme ani žádné značky – přidávat neustále nová videa je složité na kreativu i exekutivu a proto dávají stále přednost blogům na webovkách.

Instagram je také z tohohle pohledu lehčí, protože jednu fotografií za den uděláš, anebo více do zásoby, ale videa zaberou mnohonásobně více času. Proto si rozmysli, jestli dokážeš dostát tohoto “závazku” a věnovat se TikToku stabilně a konzistentně, aby to mělo nějaký úspěch.

Samozřejmě nejde pouze o pravidelnost přidávání videí, ale i jejich kvalitu. Měj stejně kvalitní videa, se stejnou dekorací nebo jednoduše s tvou “rozpoznávací paletou”.

5. VYLEPŠI ENGAGEMENT RATE SVÝCH FOLLOWERŮ 

TIKTOK DÁVÁ VÍCE IMPRESÍ VIDEÍM, KTERÁ MAJÍ VYŠŠÍ ENGAGEMENT.

Pokud tě zajímá, jak dál můžeš vylepšit svou strategií na TikToku, po bodech výše následuje zlepšení míry zaujetí získaných sledujících. Díky zvýšení engagementu se ti nebude stávat, že se podíváš na svůj profil a uvidíš úbytek followerů (i když, tohle se bude prostě dít pořád, je to normální), ale také zjistíš, co jsou zač a co od tebe očekávají.

6. Postni Q&A videa

Tohle je mega jednoduché. Co se stane, když ti někdo položí otázku? Odpovíš. A když odpovíš, cítíš se zapojený a potřebný. Stejné je to i s TikTokem. Pokud položíš relevantní otázky svým fanouškům, budou se cítit zapojeně a milovaně – ví, že ti na nich záleží.

Tyto videa postuj také pravidelně, abys tvořil vztah a cítili se neustále zapojení.

7. Zeptej se fanoušků, aby oni udělali rozhodnutí

Další jednoduchý způsob, jak si zajistit vyšší míru zaujetí u své audience je pokládání rozhodovacích otázek. Ani nevíš jak lidé rádi rozhodují za jiné a jak rádi budou debatovat nad rozhodnutím, které se jich vlastně netýká.

Tyto videa by měla být u tebe také na pravidelné bázi. Je to tak jednoduché – “Mám si vzít dnes na rande modré nebo červené šaty a proč?”, “Zrovna se dívám po další mé destinaci – mám jít do Amsterdamu nebo do Paříže?”.

8. postuj, když jsou fanoušci online

U Instagramu vyšlo několik (několik..spíše hoodně dost) článků o tom, kdy je nejlepší přidávat fotografie. Pravda je, ač mnoho článků hovoří opak, ideální čas neexistuje. V minulém článku jsme psali o tom, kdy je nejlepší čas na přidávání postů na IG a také jsme tam napsali několik zdrojů na studie, které se tomuto tématu věnovaly a každá studie byla s jiným výsledkem – proto říkáme, že ideální čas neexistuje a každý si to musí vypozorovat z vlastní praxe. 

Proto nebudeme s tebou manipulovat ani u TikToku. Ještě na internetu není žádná analýza k dispozici, buď se tomu žádná research společnost nevěnovala anebo jsou data nekonzistentní. Každopádně, ty máš možnost vidět, kdo z tvých fanoušků je online, proto si udělej vlastní research – nejen podle denní doby, ale i dnu v týdnu, svátky, roční období.

9. spoj se se značkami

Protože těch značek, co jsou na TikToku je v cz/sk velmi málo, nemyslíme přímo nějakou formu spolupráce (v tuto chvíli), ale využij a zapoj se do challenge od Fanty, Coca Coly, Chupa Chups tyto love brandy jsou aktivní a díky tomu dáš o sobě vědět a přitáhneš si další sledující.

10. zeptej se na zpětnou vazbu

Je důležité vůbec vědět, v čem by ses mohl posunout dál, v čem svou tvorbu vylepšit. Nechej promluvit své fanoušky, kteří ti určitě dají cenné informace.

11. zvyš svou frekvenci přidávání videí

S konzistentností je tohle další důležitá věc, která tě přiveze na stupínek úspěchu. Teď není vůbec problém přidávat videa několikrát denně. Dělej to. Protože pokud přidáš video jednou za čas, například jednou dvakrát za týden, nedostaneš se dostatečně do povědomý sledujících a možná si potom řeknou “tento účet sleduji? Ani o tom nevím”. Když budeš postovat nové video, nejlepší je vyčkat, až většina bude online, ale nemusí to být samozřejmě pravidlo.

12. sdílej co je ‚hot‘

Věnuj dostatek času studováním toho, co se v tvém niche šoustne. Hot news jsou chtěné, a pokud svým fanouškům tohle budeš servírovat na pravidelné bázi, nepřestanou tě sledovat, protože tvůj kanál je pro ně hodnotný.

13. každému odpovídej

Nejspíš algoritmy nefungují jako na Facebooku nebo Instagramu (minimálně o tom není žádná zpráva), kdy čím více komentářů, tím jsi výše ve výsledcích vyhledávání a tím víc lidí tě uvidí. Pokud ale chceš tvořit komunitu, odpovídej úplně na každý jeden komentář. Buď ten, který si váží své fanoušky, oni to poznají.

14. obsah od fanoušků

Je složité pořád vymýšlet nová a kreativní videa. Když nápady dojdou a nemáš co přidávat, abys udržel konzistentnost a loajalitu, zeptej se fanoušků, jaký obsah by od tebe rádi viděli. Anebo vyhlaš svou challenge a odměň nejlepší videa v jedno video (anebo seriálem videí) s označením dané osoby.

15. oslavuj

Přesně tak, oslavuj. Tohle ti zajistí to, že nikdy nepříjdeš o nápady na další obsah. Dělej videa z oslavy svých narozenin, nebo si vyklikni světové svátky (den lentilek, den vousů, den úsměvu,…).

16. ankety

Postuj ankety, kvízy, které také ukousnou část zvýšení engagementu. Dlouhé kvízy a zbytečné otázky audienci nudí, proto vymysli něco krátkého, úderného a zábavného.

17. hashtagy ano, ale k věci

Používej hashtagy, které se vztahují k danému videu. Videa, která používají trending hashtagy kvůli sledovanosti mají mnohonásobně menší míru zaujetí. To proto, že lidé vyhledávají skrze hashtag určitá videa, která chtějí shlédnout a nemají v ten moment zájem o nic jiného, co nesouvisí.

18. zapojuj se do challenges

Zapoj se do výzev, které aspoň nějak souvisí s tvým niche. Díky trendovosti si zajistíš vysoký view i engagement rate, a samozřejmě i nárůst followers.

Na závěr: nezapomeň, že TikTok je hlavně o zábavě. Tak se dobře bav a bav své fanoušky! .)

Nástroje

kurzy

platformy

Free ebooks

instagram

w

rozhovory

návody a tipy

tik tok

~

Ochrana osobních údajů / cookies / gdpr

Stránka amongus.cz použivá cookies pro lepší pochopení tvých preferencí. Pokud si v prohlížeči vymažeš cookies, tak nemůžeme zaručit, že budeš moci využívat všechny funkce webu. Pokud chceš i nadále dostávat jen ty nejlepší tipy z oblasti sociálních médií a celého online světa - nech cookies žít! 

Web vytvořila
Hedviga Nosálová